Tips 19-27 av 99 må-bra-tips (del 3)

Tips 19-27 av 99 må-bra-tips (del 3)

oktober 2, 2018 Må-bra-tips 0

Jo minsann, det kommer fler här! Jag pumpar på med mina go´bitar så länge inspirationen flödar. Här kommer må-bra-tips nummer 19-27. (Börjar kännas som att det kan mynna ut i en bok…)

Förtydligar att det givetvis inte är några pekpinnar. Det är endast mina personliga erfarenheter utifrån vad jag själv testat mig fram med. Sånt som jag känner funkar bra för mig. Olika tips passar olika personer. Så ta dem som inspirerar.

19) Ät mat med som vibrerar med hög energi. (I den kategorin ingår för mig exempelvis inte kött från skrämda plågade djur.) Känner du efter så upplever du förmodligen den låga energin både på smak, konsistens och den trötthet som den maten ger dig. Allt är energi och hög frekvens = må bra. Din egen GPS (dvs intuition) funkar utmärkt! Använd den. (På Youtube finns massor av tydliga klipp som visar vad jag menar.) Ganska klurigt nu för tiden att hitta sånt som håller hög frekvens med tanke på att det mesta besprutas eller har märkliga tillsatser av olika slag. Själv renar jag all mat. Men annars kan jag tänka mig att närodlat och ekologisk växtbaserat är det som kommer närmast, eller vad tänker du? Testa dig fram med hjälp av din egen GPS.

20) Rena ditt energifält från negativa vibbar du plockat in. Du kommer känna dig som ny redan efter 10 minuter! Jag lovar en guidad meditation snart som jag lägger ut på Youtube. Tills dess får du använda din egen fantastiska visualiseringsförmåga. Allt handlar om intention.

21) Långkramas. Tänk att det kan vara så lätt att glömma bort ibland. Alltså jag menar inte den där korta hälsningskramen, utan mer den där varma lugna kramen som håller i sig i typ 10 sekunder eller mer. Så lätt. Så fint. Sååå healande. Krama din älskade, en vän, en släkting eller ett husdjur. Eller kanske till och med en kudde. Och du – lägg armarna om dig själv en stund också. Andas lugnt och bara ta emot healingen från dig själv.

22) Kontemplera citat. Istället för att bara låta de fina citaten rulla förbi i ditt flöde – ge dig själv en stund över tid, att verkligen känna in vad de där upplyftande orden egentligen betyder för dig. Och hur kan du göra för att börja leva mer efter dem? Till exempel det här: ”Don´t let the behaviour of other people destroy your inner peace”. (En av mina favoriter.)

23) Skippa skvaller. Enormt boostande att prata om upplyftande, utvecklande, uppskattande saker med dina vänner. Börja från och med nu att endast ha konversationer där du inte pratar nedlåtande om någon. Tiden kommer fullkomligt att flyga iväg för det känns så fint, skönt och lätt.

24) Investera i din insida. Många av oss lägger pengar och tid på utsidan. För det får oss att temporärt må bra. Testa att lägga slanten på någon form av hälsa eller personlig utveckling och du får ett må-bra som håller i längden. (Givetvis tycker jag att du ska välja att boka föreläsning, kurs eller session med oss, men jag är nog ytterst partisk… 😀 Känn in och välj det som passar just dig bäst.)

25) Tro inte på dina tankar. Åtminstone inte de tankar som inte är upplyftande. Kommer det tankar som sänker dig så kan du vara ganska säker på att de inte är dina egna, utan det är något du ”adopterat” från någon annan. Så ifrågasätt tankar som ger dig dåliga känslor. Och byt sedan ut dem till något stärkande som ditt högre sanna jag förmedlar till dig hela tiden bara du lyssnar in.

26) Stäng TV:n. Framför allt de så kallade nyheterna (mainstream). Det här är nog det som ligger i topp tre som hjälpt mig till att att må riktigt bra. Någon har kallat TV:n den i särklass största hypnotisören vi har. Där instämmer jag till 100 %. Var kärleksfullt noggrann med vad du fyller ditt sinne med. Inte minst när du är i avslappnat tillstånd och ditt undermedvetna är mer mottagligt än någonsin. Var rädd om det och ta in sådant du vill ska växa i ditt liv.

27) Min upplevelse är att precis som datorn behöver kroppen ”startas om” för att allt ska flyta på bra. Så gör en omstart av dig själv när du gått och lagt dig. Gör så här: Andas lugnt och känn igenom kroppen med tanken. Ett mjukt och långsamt fokus, från fötter upp till huvudet. Ger en outstanding nattsömn och en underbart start på nästa dag.

Med passion, mening och magi,
Helene

Ps. Har du missat del 1 och del 2? Ingen fara. Du hittar dem här:
99 må-bra-tips (del 1)
99 må-bra-tips (del 2)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *